BEN Kutusu: Birbirimizi Tanıyoruz, Bağlarımızı Güçlendiriyoruz

BEN Kutusu: Birbirimizi Tanıyoruz, Bağlarımızı Güçlendiriyoruz

Çocuklar okul hayatına ilk adımlarını atarken, çocukların uyum sürecinde kendini rahat ifade etmesi, bulunduğu çevreye kendini ait hissedebilmesi ve çevresini tanıyabilmesini sağlamak amaçlanmaktadır.

26.09.2023 125

Okula uyum haftasında velilerimiz okula davet edildi. Çocuklar ile tanışma sürecinde velilerimizden aldığımız desteğin önemi oldukça fazla olduğundan çocuklarımızın yeni bir ortamda güvenli hissetmelerini sağlamak adına etkinlikler düzenlendi. Bu süreçte hareketli oyunlar çocukların ilgisini daha fazla çekeceğinden veliler ve çocuklarla tanışmak için “örümcek ağı” oyunu oynandı (oyunu oynayabilmek için bir yumak ipe ihtiyaç duyulmaktadır). Hedefimizin bir örümcek ağı oluşturmak olduğu söylendikten sonra öğretmenimiz kendisini tanıtarak oyuna başladı. Öğretmen kendini tanıttıktan sonra elindeki yumağı ipi velilerden birine vererek velinin kendisini tanıtmasını istemektedir. İpi alan veli ve çocuk kendini tanıtıp ipin ucu kendisinde kalacak şekilde başka bir kişiye verir. İpi alan kişi yüksek sesle kendini tanıtır. Böylece örümcek ağının ilk "ipi" ilk iki çocuk arasında örülmüş olur. Tüm veliler ve çocuklar kendini tanıtana yani herkes birbirine bağlanana kadar oyun devam eder.

Tanışma sürecine “BEN Kutusu” etkinliği ile devam edildi. “BEN Kutusu” gerçek bir kutu içine bizi anlatan eşyaları koyarak kendimizi tanıtmak için oluşturduğumuz kutudur. En sevdiğimiz kitap, oyuncak, resim vb materyaller bu kutunun içine koyularak kendi kutumuz oluşturulur. BEN Kutusunu getiren kişi kendisini bu kutu ile anlatır. Uyum haftasında ilk olarak öğretmen “BEN Kutusu”nu hazır hale getirir ve uyum gününde kendisinin kutusunu tanıtır. Böylece hem çocuklar öğretmeni tanır hem de bundan sonraki süreçte etkinliğin aşamaları için velilere rehberlik edilmiş olur. Öğretmenimizin tanıtımının ardından “BEN Kutusu”yla ilgili bilgilendirici notlar velilere dağıtıldı. “BEN Kutusu” anlatım süreci iki haftaya yayılarak tanıtım için gün planlaması yapıldı. Veli ve çocuk evde “BEN Kutusu”nu hazırladı. Veli ve çocuk arasında olan paylaşımda bu sayede güçlenmiş oldu. Sunum için planlanan günde çocuklar “BEN Kutusu”ndaki sevdiği nesneleri arkadaşlarına tanıtarak sunumunu gerçekleştirdi.

26-09-202326-09-202326-09-202326-09-202326-09-202326-09-202326-09-202326-09-202326-09-202326-09-202326-09-202326-09-202326-09-202326-09-202326-09-202326-09-202326-09-202326-09-202326-09-202326-09-202326-09-202326-09-202326-09-202326-09-202326-09-202326-09-202326-09-202326-09-202326-09-202326-09-202326-09-202326-09-202326-09-202326-09-202326-09-202326-09-202326-09-202326-09-2023

 

Okula uyum süreci okul öncesi dönemde diğer yaş gruplarına nazaran biraz daha zor olabilmektedir. Bu süreçte çocuğun öğretmene güvenebilmesi, okul ortamında rahat hissedebilmesi en önemli noktadır ve bu süreç veli ile birlikte yürütüldüğünde daha başarılı sonuçlar alınmıştır.

-     Öğrencilerimiz aileleri ile birlikte ilk kez kendilerini ifade ettiklerinden güvenli bir ortam oluştu, yalnızlık hissinin önüne geçildi.

-     Çocuklar, öğretmenlerinin özel olabilecek bilgilerini öğrendikleri için okulun samimi bir ortam olduğu hissine daha rahat alıştılar.

-    Anne ve babaları ile birlikte okuldan verilen bir görevi yerine getirmeleri hem aileleri ile iletişimlerini pekiştirdi hem de aileleri ile işbirliği içinde çalışarak kendilerini nasıl ifade etmeleri gerektiğini öğrendiler.

-      Sınıfta sunum yapmaları diğer çocuklar ile ortak noktalarını keşfetmelerini sağladı. Birbirlerine karşı iletişimleri daha açık hale geldi.

-  Sınıf arkadaşları ve öğretmenleri ile güvenli bir iletişim başlangıcı yaptıklarından sınıf ortamına ve okul ortamına uyum süreci çok daha kısa sürede tamamlandı.