Beni Duyun, Trafik Kurallarına Uyun Projemiz

Beni Duyun, Trafik Kurallarına Uyun Projemiz

Çocukların, doğru yol ve trafik eğitimini aileleriyle alıp bunu yetişkin yaşlarında da yaşam tarzı olarak benimsemesini; daha iyi ve düzenli bir toplumda yaşama dinamiklerini öğrenme fırsatı sağlamak amacıyla Papatyalar Sabah Grubu 5/C sınıfımızın projesi sizlerle.

30.05.2023 291

30-05-2023

 

Okul öncesi dönemdeki çocukların yaşları gereği mantıksal düşünme ve hassas bir biçimde çevrelerinde olan biteni algılama yetilerinin yanında psiko-motor yetenekleri de henüz gelişim aşamasında olduğundan; yollarda karşılarına çıkabilecek sorunlara karşı her zaman doğru ve gerekli kararları verememeleri oldukça doğaldır.

Çocuğa ne kadar doğru bilgi verilirse verilsin, çocuğun hayatının her kademesinde örnek aldığı ailesinin; trafikteki davranışının yanlış olması çocuğu hem yanlışa yöneltecek hem de bildiği doğrularla gördüğü yanlışlar arasında bocalamasına sebep olacaktır. Bilinç ve sorumluluk bireye ne kadar erken yaşlarında kazandırılırsa o kadar kalıcı olur. Yürümeye başladığı andan itibaren çocukların trafik konusunda eğitim ve yönlendirilmesi bu çocukların trafik kazalarında hayatlarını kaybetme risklerini azaltacağı gibi, 15-20 yıl sonrasının yaya ve şoförlerinin de eğitimli, bilinçli ve sorumluluk sahibi olmasını sağlayacaktır.

Tüm bu bilgiler ışığında; Trafik Haftası kapsamında öğrencilerle sınıfta ‘’Trafik nedir?’’ beyin fırtınası yapıldı. Akabinde trafik işaretleri incelenip anlamlandırmaya çalışan çocuklar bunları birbirlerine takıp eşleştirdi. Ebeveynler evde öğrencilerle birlikte; çocuklarının hayalindeki araç tipinin şeklini, rengini belirleyip evde taşıt tasarladılar.

Ebeveynler ve öğretmeni olarak, çocuklarda yollara ve bu yollarda geçerli olan trafik kurallarına ilişkin gerekli farkındalığın oluşması adına renkli tebeşirlerle okul bahçesine; yaya geçidi, ana yol, bisiklet yolu gibi trafiği hissettirecek bölümler oluşturuldu. Bu bölümler çeşitli trafik işaretlerini içeren levhalar (dikkat, park yeri, bisiklet yolu, dur vb.)kullanıldı. Velilerle bahçenin bir yanına yakıt istasyonu bir yanına oto yıkama ve bir kısmına da park yeri için bölümler hazırlanarak; ebeveyn-çocukların yaşama yakın bir alanda kaliteli zaman geçirmeleri amaçlandı.

Daha sonra ebeveynler öğrencilerlebirlikte sırasıyla şoför-yaya rollerine bürünüp; günlük hayatta karşı karşıya kaldıkları örnekler üzerinden çocukların trafik kurallarına ne zaman-nasıl riayet etme gerektiğini hissettirmeye çalıştılar. Ebeveynlerin şoför olduğu esnada öğrencilerin bir kısmı yaya görevi, bir kısmı trafik polisi, bir kısmı oto yıkama gibi farklı rollere bürünerek aşamalı bir biçimde yollarda nasıl uygun davranmaları gerektiğine ilişkin ihtiyaç duyulan durumları yaşayıp aynı zamanda ebeveynlerinin de yaşamalarına olanak sağladı. Gün sonunda veli ve çocuklarla oyun oynatılarak süreç zenginleştirildi.

 

İşte Ailelerimiz İle Birlikte Tasarlanan Arabalarımız

30-05-202330-05-202330-05-202330-05-202330-05-202330-05-202330-05-202330-05-202330-05-202330-05-202330-05-202330-05-202330-05-202330-05-202330-05-2023

Velilerimiz ile arabalarımızı tasarladık

01-06-202301-06-202301-06-202301-06-202301-06-202301-06-202301-06-2023

 Velilerimizle, oluşturduğumuz parkurda eğlence zamanı

30-05-202330-05-202330-05-202330-05-202330-05-202330-05-202330-05-202330-05-202330-05-202330-05-202330-05-202330-05-202330-05-202330-05-202330-05-202330-05-202330-05-202330-05-202330-05-2023