Duyularım ve Dünya Arasında - Ben Varım

Duyularım ve Dünya Arasında - Ben Varım

Duyularım ve Dünya Arasında - Ben Varım Projesi ile Otizmli çocukların vücudundaki duyuları hazırlanan geri dönüşüm materyalleriyle harekete geçirerek bu duyuların uyumlu çalışması sağlamakla birlikte öğrencilerin davranışlarında olumlu artış sağlamayı amaçladık.

Özel Eğitim Sınıfımız ile yaptığımız projemiz..

31.03.2023 238

Otizmde görülen belirtiler arasında duyusal problemler belirgindir. Duyusal problemler bireyin çevre ile uyumunu azaltmakta yerinde davranışları sergilemesine engel olmaktadır. Bireyin hayata olan adaptasyonunu azaltmakta, günlük yaşam becerileri göstermesinde engel olmakta, akademik öğrenim sağlamasını güçleştirmekte ve öz bakımını yapmakta problemler yaşatmaktadır. Belirtilen problemlerinin minimum seviyeye inmesi konusunda geri dönüşüm malzemeleri kullanılarak hazırladığım duyu materyalleri ile birlikte öğrencilerin davranışlarında düzelme kaydedilmekte ve öz benliğinin oluşumunu, kontrolünü sağlamaya yardımcı olabilmektedir.

Öğrencilerimizin öğrenme aşamalarında tamamen somut olmalarını göz önünde bulundurarak planlamalarımızı gerçekleştirildi.

Sınıfımızdaki otizmli öğrencilerimizin sıklıkla taktil, denge ve vestibüler geriliklerden kaynaklanan duyusal adaptasyon sorunları bulunmaktadır. Otizmli öğrencilerimizin duyusal farklılıkları onların;  davranış, adaptasyon, öğrenme, günlük aktivitelere katılım ve bilişsel becerilerinde yetersizliğe aynı zamanda vücutlarını doğru hissetmelerini ve etraflarında neler olup bittiğini anlamalarını zorlaştırdığından hazırladığımız bu duyusal materyallerle bu eksikliği giderme çalışmalarına başladık. Duyusal materyal olarak sınıfımızda daha önceki etkinliklerden kalan mukavvaları değerlendirdik. Su şişesi kapakları, kavanoz kapakları, pamuk, bulaşık süngeri, bakliyatlar, ıslak mendil kapakları, mandallar gibi evde bulunacak materyaller ile duyuları desteklendi. Çocuklarımızın hem duyu hem de küçük-büyük kas gruplarına da fayda sağlayabilecek materyaller oluşturulmasına özen gösterildi. Gruplama ve eşleştirme çalışmaları da yapıldı.

“Çiçek koklamak gibi basit bir beceride bile bireyin başarılı olabilmesi için tüm duyularının uyum içinde çalışması gerekir.” düşüncesine inanarak eğitim-öğretim süresince öğrencilerin bu materyallerle kaliteli vakit geçirmesine rehberlik edildi.

 

31-03-2023

Burada yapılan materyellerimizde sünger, pamuk, kavanoz kapağı gibi evde bulunacak malzemeler değerlendirildi.

31-03-202331-03-202331-03-202331-03-202331-03-2023

31-03-202331-03-202331-03-202331-03-202331-03-202331-03-202331-03-202331-03-202331-03-2023

Öğretmenlerimiz öğrencilerimizle bireysel çalışmalar yaparken aynı zamanda sosyal yönlerini desteklemek için de grup çalışmalarına yer vermektedirler.

31-03-202331-03-202331-03-2023

31-03-202331-03-202331-03-202331-03-202331-03-202331-03-2023

Sınıflarımızda kullanılan ıslak mendil kapakları içine duyuları geliştirecek materyaller eklendi ve merak duygusu ile birlikte kapak açma görevi eklendi. Bu sayede küçük kas grubu da bilişssel alan birlikte çalıştırıldı.

31-03-202331-03-202331-03-202331-03-202331-03-202331-03-202331-03-2023

31-03-202331-03-2023

Günlük yaşam becerileri için model kıyafetler kullanıldı. Çamaşır asma etkinliği ile küçük kas grubuna da hitap edildi.

Eşleştirme etkinlikleri için şişe kapakları kullanıldı.

31-03-202331-03-202331-03-202331-03-202331-03-202331-03-202331-03-202331-03-202331-03-202331-03-202331-03-2023

31-03-202331-03-202331-03-202331-03-202331-03-202331-03-2023