Çocuk yetiştirme konusunda; çalışma hayatları ve geleneksel görüş/tutumlar nedeniyle aktif olamayan babaları çocuklarının eğitiminde aktif kılmayı amaçlayan BABA BİR MASAL ANLAT etkinliğimiz.
Öncelikle eğitim-öğretim dönemi başında velilerle bir araya gelerek uygulanmak istenen projeden ve projenin çocuklara sağlayacağı faydalardan bahsedildi. Projemizin eğitim-öğretim yılı boyunca süreceği ve her hafta bir babanın gelerek, sınıfta etkileşimli kitap okuma teknikleri dahilinde kitap okuyacağı anlatıldı.Bütün babalar projeye dahil olmak istediklerini ifade ettiler. Bu bağlamda etkileşimli kitap okuma üzerine bilgilendirme yapılarak birkaç örnek video kendileriyle paylaşıldı. Daha sonra okul öncesi dönem çocuk gelişimine uygun geniş bir kitap listesi velilerle paylaşıldı. Liste veliler tarafından incelendi, her bir baba çocuğuyla beraber bir kitap seçerek belirlenen süre içerisinde temin etti. Kitapları temin eden babalar evde kitap okuma provaları yapıp ardından çocuklarıyla birliktehikayedeki en etkilendikleri kısımla ilgili maket veya resim hazırladılar. Babaların çalışma/vardiya sistemlerine göre her hafta bir babanın geleceği ortak bir plan oluşturuldu ve sırası gelen velimiz sınıfa gelerek etkileşimli kitap okuma teknikleriyle hikayeyi çocuklara anlattı. Kitabın ismi, karakterleri, ana fikriyle ilgili çocuklarla birliktekitap değerlendirmesi yapıldı. Çocuklarıyla birlikte, hazırlamış oldukları materyalin sunumunu tüm sınıfa yaptılar. Tüm babalar anlatımlarını tamamladıktan sonra kitaplar ve hazırlanan çalışmalar okul sahnesinde sergilenerek okuldaki tüm öğrenci ve velileriyle paylaşıldı.
Babaların, çocuklarının eğitim hayatına entegrasyonu sağlandı.
Çocuklarda özgüven duygusunun arttığı gözlemlendi.
Çocuklar ve ebeveynlerde kitaplara karşı istendik bir ilgi oluştuğu gözlemlendi.
Nitelikli çocuk kitabı seçerken dikkat edilecekler hakkında farkındalık kazandıkları gözlemlendi.
Eğitimde başarıyı getiren okul, öğretmen, veli ilişkisi güçlendi.
Evde etkileşimli kitap okuma noktasında velilerin tecrübe kazanmasına imkan tanındı.
Veliler arası iletişimin artarak daha sağlıklı bir hale geldiği gözlemlendi.