Minik Yüreklerden Büyük Sorumluluk:

Minik Yüreklerden Büyük Sorumluluk: "Hayvanlar Dünyasında Ben" Projesiyle Hem Öğrendiler Hem Ürettiler

Minik Yüreklerden Büyük Sorumluluk: "Hayvanlar Dünyasında Ben" Projesiyle Hem Öğrendiler Hem Ürettiler

 

Kapaklı Belediyesi Anaokulu Papatya Sınıfı öğrencileri, aileleriyle iş birliği içinde gerçekleştirdikleri yaratıcı projeyle hayvan sevgisini pekiştirdi ve geri dönüşüme dikkat çekti.

Kapaklı - Kapaklı Belediyesi Anaokulu Papatya Sınıfı öğrencileri, öğretmenleri rehberliğinde yürüttükleri "Hayvanlar Dünyasında Ben" projesiyle eğlenceli ve eğitici bir süreci tamamladı. Projenin temel amacı; çocuklarda hayvan sevgisini ve yaşam hakkı bilincini geliştirmek, aynı zamanda yaratıcılık, tasarım ve kendini ifade etme becerilerini desteklemekti.

 Öğrencilerin sunumları videoya çekildi ve her sunum için özel bir dijital karekod oluşturuldu. Projenin tüm aşamalarını ve öğrencilerin bireysel başarılarını içeren bu karekodlar, hazırlanan kapsamlı bir sınıf dergisiyle birlikte okulda sergilendi. Dergimizi incelemeyi unutmayın!

10.10.2025 92

10-10-2025

 

 

PROJENİN AMACI:

Çocuklarda hayvan sevgisini geliştirmek,

Hayvanların da yaşam hakkı olduğunu fark ettirmek,

Kendini ifade etme becerilerini desteklemek,

Yaratıcılık ve hayal güçlerini geliştirmek,

Tasarım ve üretim becerilerini geliştirmek,

Öğrencilerin hayvanlar alemi hakkında bilgi edinmesini sağlamak,

Aileleriyle iş birliği içinde üretim yapmalarını sağlamak.

 

PROJE UYGULAMA ADIMLARI:

1. Hazırlık Süreci 

Öğrencilere farklı hayvanlar tanıtılır (hikâye, video, oyuncaklar vb. materyallerle).

Her çocuk bir hayvan seçer (kedi, köpek, kuş, kaplumbağa, fil, tavşan gibi).

Ailelere bilgilendirme gönderilir (Çocuğuyla birlikte seçtiği hayvanın basit bir kostümünü evde hazırlamaları ve bu hayvan hakkında araştırma yapmaları istenir.)

 

2. Araştırma ve Sorgulama Aşaması

Öğrenciler bir hayvan seçer.

O hayvanın özelliklerini araştırırlar: Nerede yaşar, ne yer, özellikleri nelerdir?

Araştırma sırasında ailelerinden de destek alırlar.

 

3. Planlama Aşaması

Hayvanın kostümünü nasıl yapacaklarını planlarlar.

Geri dönüştürülebilir malzeme kullanımı teşvik edilir.

Aileler sürece dâhil edilir.

 

4. Üretim Aşaması

Kostümler ailelerle birlikte evde yapılır.

Okulda öğrenciler seçtikleri hayvan kostümünü giyerek tanıtım yapar.

Tanıtımda öğrenci; hayvanın adını, yaşadığı yeri, özelliklerini vs. anlatır.

 

5. Sunum ve Paylaşım Aşaması

Öğrenciler hazırladıkları kostümlerle sahneye çıkar ve kısa bir sunum yapar.

Videoya çekilerek dijital karekod oluşturulur.

Süreçteki aşamalar ve oluşturulan bu kodlar kullanılarak sınıf dergisi oluşturularak okulda sergilendi.

 

10-10-2025

 

 

 

 

 

 


10-10-2025

10-10-202510-10-202510-10-202510-10-202510-10-202510-10-202510-10-202510-10-202510-10-202510-10-202510-10-202510-10-202510-10-202510-10-2025

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                              

Dijital Kayıt ve Sınıf Dergisi Sergisi   Projenin çıktıları modern eğitim yaklaşımlarıyla birleştirilerek kalıcı hale getirildi. Öğrencilerin sunumları videoya çekildi ve her sunum için özel bir dijital karekod oluşturuldu. Projenin tüm aşamalarını ve öğrencilerin bireysel başarılarını içeren bu karekodlar, hazırlanan kapsamlı bir sınıf dergisiyle birlikte okulda sergilendi.   Okul Müdürümüz Sayın Sertaç SAVRAN, projeyle ilgili yaptığı açıklamada, "Eğitimde teoriyi pratikle birleştiren ve aile katılımını en üst düzeyde sağlayan bu tür çalışmaların öğrencilerimizin gelişiminde hayati rol oynadığını düşünüyoruz. Papatya Sınıfı öğrencilerimizi ve onlara destek veren değerli velilerimizi bu başarılı proje için tebrik ediyorum," dedi.

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   10-10-202510-10-202510-10-202510-10-202510-10-202510-10-202510-10-202510-10-202510-10-202510-10-202510-10-202510-10-202510-10-202510-10-2025