2022-2023 Eğitim Öğretim Yılı Proje Değerlendirmeleri

2022-2023 Eğitim Öğretim Yılı Proje Değerlendirmeleri

Genel olarak Tekirdağ MEM ile birlikte yürütülen okulumuza göre uyarlanan projelerde verim elde ettik. 

09.06.2023 233

Genel Değerlendirme olarak, Değerler Eğitimi Projesinde eğitim kademelerine ayrılması ve belirlenen değerlerin ay içinde olan özel günler ile örtüşmesi verim açısından oldukça başarılı bulunmuştur.

Eğitimde İyi Örnekler Projesi ile okulumuzda yapılan etkinliklerin paylaşılmasının sağlanması öğretmenlerimiz ve çocuklarımız için teşvik edici olmuştur.

Öğretmenlerimizin bireysel görüşleri ise şu şekilde;


Duygu KAYA:  * Projelerde bir ay içinde milli eğitime sunulacak olan projelerin sayısının kısıtlı olması bizim gibi büyük bir okulda yapılan projelerin ay içinde yapılmak istenen projeleri kısıtlıyor.

* Projelerin belirli başlıklar altında toplanması ve aynı başlık altından tek proje sunulması o ayda yapılmış olan projelerin birinin o ayı konulmayıp projenin sadece okulda kalmasına yol açıyor.

* Değerler eğitiminin eskisi gibi olmayıp yapılan etkinliklerinin içine yayılması ve güzel planlanması çocukların o değerli almasında ve öğretmenin bu değerleri çocuklara daha rahat ve güzel bir şekilde vermesini sağladı.

* Projelerin çakışmaması açısından planlanmanın ve zamanlamanın daha iyi ve kontrollü yapılması sağlıklı proje yapılması açısından daha iyi olmasını sağlayacak.

 

 Gülbahar OKAY:

Yürütülen Eğitimde İyi Örnekler, Değerler Eğitimi ve Tekirağ Projesi gibi projelerin çok faydalı olduğunu düşünüyorum.

         Eğitimde İyi Örnekler Projesiokullarda gelişim vizyonuna sahip güvenilir ortamların oluşturulması, bu ortamlarda iyi örnek olarak kabul edilen çalışmaların ortaya çıkarılması, yaygınlaştırılması ve diğer okullar tarafından model alınmasını sağlamaktır. Çalışmalarını nasıl daha ileriye taşıyacaklarını düşünerek pek çok çocuğun dünyasını değiştiren öğretmenlerin çalışmalarını görünür kılıyor. Bu gibi projelerle fikirler, uygulamalar ve materyaller binlerce eğitimciye ilham oluyor, kimi zaman da okuldan okula, ilden ile yayılıyor.

Tekirağ projesi kapsamında okulumuzda yürütülen Bilim Adamları Tanıtım Etkinliğiyle kapsamında çocuklarımıza süreç içerişinse sorumluluk vermek onları pek çok yönden desteklemekte özellikle özgüven gelişimlerine katkı sağlamaktadır. Ayrıca çocuklar bu projeyle çeşitli bilim insanlarını ve yaptığı çalışmaları küçük yaşta öğrenme fırsatı bulmaktadır. Ayrıca çocukları bu gibi fikir geliştirme, özgün buluş yapma konusunda rol model olarak alarak cesaretlendirdiğini düşünüyorum.

Değerler Eğitimi Projesiyle bireydoğru-yanlış konusunda içsel değerlendirme yapmaya ve bu değerlendirmeler sonrasında olumlu tutum ve davranışlar geliştirmeye yönlendiriliyor. Bu projeyle azimli olmak, başkalarına saygı göstermek, sorumluluk almak, ulusal kimlik bilincine sahip olmak, bağlılık, dürüstlük, başkalarını önemsemek, yasalara uymak gibi değerimiz çeşitli etkinliklerle çocuklara veriliyor ve çocuk süreç içerisinde bu değerleri içselleştirip hayatına transfer edebiliyor. Bu projenin kilit noktası çocuğun içinde bulunduğu ortamın ve yetişkinlerin o değerleri taşıması ve yaşatması gerekmektedir. Yani, sevgi ya da saygı birer değer olarak ele alınacaksa, önce çocuklar sevilmeli ve çocuklara saygı duyulmalı. Sonra evde, sokakta ve okulda o kültür yaratılmalı ve yaşatılmalı. Bu konuda ailelerle iş birliği yapılarak onlarda da farkındalık oluşturulması gerektiğini düşünüyorum.

 

Yağmur GÖNEN:

‘’Değerler Eğitimi Projesi’’ kapsamında  yer alan değerlerimiz, okul öncesi yaş grubu için soyut kavramlardan oluşmasına rağmen onların yaş ve gelişim özelliklerine uygun farklı etkinlik türleri ile amacına uygun bir şekilde gerçekleştirildi. Süreçte tercih edilen kitaplar olay örgüleri ile çocukların kavramları zihinlerinde somutlaştırmalarını ve günlük yaşamla ilişkilendirmelerini sağladı. Projenin aile katılımı etkinlikleriyle desteklenmesi bilişsel şemalarını zenginleştirdi ve anlamlı-kalıcı öğrenmeler oluşturmalarını sağladı.

 

Eğitimde İyi Örnekler Projesi kapsamında yapılan etkinlikler ile okul-aile iş birliği desteklendi. Bu durum olumlu bir öğrenme-öğretme ortamının oluşmasına katkı sağlayarak çocukların sürece ilişkin motivasyonlarını artırdı. Proje içeriğinde yer alan etkinlikler ile çocukların farklı kültürleri tanımaları ve farklı coğrafyalarda yaşayan insanlara yönelik farkındalık kazanmaları sağlandı. Dijital ve somut materyal desteğiyle çocukların uzay kavramına ilişkin bilişsel şemalar oluşturmaları sağlanarak zengin bir öğrenme ortamı oluşturuldu. Proje kapsamında yer alan sergi yöntemiyle çocukların ürün ve süreci birlikte değerlendirmeleri sağlanarak bütüncül algılarına hitap edildi.

 

Tekir-Ağ projesi ile programımızda hedeflenen kavramlara daha etkin bir şekilde ulaşıldı.Proje ile öğrenme-öğretme ortamı zenginleştirilerek anlamlı ve kalıcı öğrenmeler sağlamak hedeflendi.

 

Gülfidan GENÇ:

Eğitimde iyi örnekler ailemle uzaya yolculuk projesinde farklı duyulara hitap edilerek, dijitalçağda  günlük yaşam materyalini dijital bir cihazdan yardım alarak onların dikkatini çekecek şekilde ve aynı zamanda ekransız bir materyal olarak öğrenme alanlarına dahil ederek kalıcı öğrenmeler sağlandı.

Yıl boyunca uyguladığımız projeler Çocukların iletişimine, özgüven becerilerine, üreten ve geliştiren bireyler olmalarına ve yaratıcılıklarına da katkı sağladı. Çocukların bu projeler sayesinde aileyle birlikte eğitimde daha aktif rol alarak öğrenmeleri kalıcı hale getirildi. Projelerde yapılan çalışmalar sayesinde yaratıcılıklarının ve hayal güçlerinin gelişmesine katkıda bulunuldu. Soyut konuların somutlaştırılarak daha keyifli öğrenimi sağlandı.Değerler eğitimi, çocukların sosyal gelişimleri açısından son derece önemli kavramlarla tanışmalarını ve bu becerileri kazanmalarını sağlar. Eğitim kurumlarında değerler eğitimi verilmesindeki ana amaç, çocukların gelecekteki yaşamlarında karşılarına çıkabilecek zorluklarla daha kolay başa çıkabilmelerine yardımcı olmaktır. Değerler eğitiminin sağlayabileceği başlıca yararlardan birkaçı arasında; nesnel analiz etme, makul yargılama ve doğru karar verme yeteneklerinin gelişmesi yer alır. Bu eğitim sayesinde toplum hayatının yazılı ve/veya yazısız kuralları daha iyi kavranmaktadır.

 

Sibel CEKLİ ÇUKURLUÖZ:

Değerler eğitimi ile düşünen, hisseden ve davranan bireyler yetişir. Okulumuzda uyguladığımız değerler eğitimi sayesinde çocuklarımız her ay belirlenmiş olan değerlerimizi etkinlikler içinde fark etmeden rahatlıkla öğrenip benimseyebiliyorlar. Çocuklarımıza kavram öğretiminin yanında toplumsal değerlerimizi de kazandırabiliyoruz. Değerlerimizi etkinliklerimizin içinde örtük olarak çocuklarımıza verebiliyoruz. Öğretimin sadece bilişsel öğrenmelerle sınırlı olmayıp öğrencilerimizin duygu, tutum ve değer gibi duyuşsal davranışlarınında desteklenmesini sağlayabiliyoruz. Ayrıca değerler eğitiminin yanı sıra Tekirağ Projesi ve Eğitimde İyi Örnekler Projeleri kapsamında düzenlenen projeler ile hem öğrencilerin hem de öğretmenlerin arasındaki iletişim, işbirliği ve paylaşım kuvvetleniyor. İster bireysel ister birkaç sınıfın ortak katkısıyla yürütülen projeler ile özgün fikirleri görme, uygulama ve yeni ürünleri ortaya koyma imkanı buluyoruz. Bu projelerin internet sitemizde yayınlanması sayesinde velilerimizin yanı sıra daha birçok kişi projeleri görme imkanı buluyor hem de projelerin yaygınlaşmasına katkı sağlanmış oluyor. Zaman zaman velilerimizin de projelere dahil edilmesi ile okul-veli iletişimi ve işbirliği de artmış oluyor. Dolayısıyla değerler eğitimi, Tekirağ Projesi ve Eğitimde İyi Örnekler Projelerinin hem öğrencilere hem de öğretmenlere gelişimsel açıdan katkı getirdiğini düşünüyorum. Yalnız Eğitimde İyi Örnekler kapsamında aynı ay içinde aynı okuldan sadece belirli sayıda proje ile başvuru yapılabiliyor olması ve belirlenmiş başlıklardan, başvuru yapılan ayda aynı başlık altında sadece tek proje ile başvuru yapılıyor olması konusunda daha fazla esneklik yapılmasının daha yararlı olacağı düşüncesindeyim.


Meltem ÖZKAN:

Sene boyunca yaptığımız “Eğitimde İyi Örnekler, Değerler Eğitimi, Tekir-AĞ” gibi projelerle, okul öncesi dönemde verilen kazanımlar bütünleştirilerek çocukların sevgi, saygı, iş birliği, sorumluluk, hoşgörü, yardımlaşma, dayanışma ve paylaşma gibi duygu ve davranışları geliştirildi. Eğitim programımızda yer alan “Eğitim sürecine çocuğun ve ailenin etkin katılımı sağlanmalıdır.” ilkesi göz önünde bulundurulduğunda, uyguladığımız projelerde hem çocuklar hem de aileler aktif olarak rol almıştır. Projeler sonunda ortaya çıkan iyi örneklerin yayınlanması, tüm öğretmenlerin de yapılan uygulamalardan haberdar olması ve farklı bakış açıları kazanmaları yönünden mesleki gelişime oldukça katkı sağlamıştır.

 

Tuğçe KARAKAŞ:

     Genel olarak projeler ekstra yük olarak gelse de içerisinde fiili olarak yer almanın çıktısı hem çocuklar hem öğretmen hem de ebeveynler açısından oldukça verimli olmaktadır. Okulumuzda halihazırda uygulaman projelerin zümreler arasında işbirliğini de artırdığını söyleyebilirim. Değerler Eğitimi Proje içeriğinin, Belirli Gün ve Haftalar Programıyla uyumlu planlanması öğretmen olarak işimizi kolaylaştırdı. Tüm planlardaki etkinlikler çocuklar ve ebeveynlerimiz tarafından aktif rol alarak tamamlandı. Projelerin yaygınlaştırılması aşamasındaki sosyal platformdaki paylaşımlar özellikle ebeveynleri motive etmektedir. Bu motive edicilik de çocukların beraberinde de öğretmenin okula karşı enerjisini olumlu anlamda yükseltmektedir. Aynı zamanda bu projelerin sürekli değişen ve gelişen çağda öğretmen olarak bizlerin de gelişimini kaçınılmaz kılıyor. Daha kalabalık öğrenci/öğretmen grubuyla çalışan kurumların da varlığı düşünüldüğünde bu projeye kurum bazlı başvuru sayılarında iyileştirilmeler yapılması gerektiğini düşünüyorum. Eğitimde İyi Örnekler Projesi genel hatlarıyla eğitimde kaliteyi yükseltmek adına planlanmış olsa da halihazırda sınıfında öğrencileriyle farklılık, yenilik üzerine çalışmalarını sürdürüp bu projeye başvurmayan kesimde bulunan kurumların varlığı da göz ardı edilmemeli.

 

Gülsüm GÖKSU:

Eğitimde İyi Örnekler ve Tekir-Ağ Projeleri gerek çocuklara gerekse öğretmenlere bilgi ya da davranış kazandırma konusunda fırsat yaratmaktadır. Uygulanabilir olmaları ve sonucunda geribildirim sağlamaları dolayısıyla dönem içerisinde değişime açıktır. Sınıflarda uygulanırken ekstra bir çaba sarf etmek gerekmektedir. Müfredatla paralel gitmesi uygulamayı kolaylaştırmaktadır. Eğitimde İyi Örnekler çok geniş çaplı bir proje olup katılımcıların aktif olma halini desteklemektedir. Süreç ve çıktıda istenen sonuçların alınması için sınıf profilinin buna uygun olması gerekmektedir. Bu projeler uygulanırken veli okul işbirliği sağlanmazsa istenen sonuçlara ulaşılamadığı görülmüştür.

 

Candan ÖZDEMİR:

İlimizde düzenlenen projeler sınıfıma renk kattı. Zaten uyguladığım etkinliklerin il tarafından değerlendirilmesi gurur verici bir durumdu. Sıralamaya giren projeler bana farklı fikirler verdi. Projeler branşımda ki hocalarımla bilgi alış verişi yapmamı olumlu etkiledi. Yapmak istediğim projelerin uygulanabilirliğini görmeme fırsat tanıdı. Uygulanan projelerin devamını diliyorum.

 

Elif MUTLUAY:

    TEKİR-AĞ ve eğitimde iyi örnekler projelerinin biz öğretmenleri daha çok üretmeye teşvik ettiğini düşünüyorum. Nitekim nisan ayında okulumuzdan iki farklı projenin “Eğitimde İyi Örnekler” e seçilmiş olması bunun en somut göstergesidir.

   Değerler eğitimi ile ilgili ise tüm değerlerin okul öncesi dönemde çok kıymetli olduğunu düşünüyorum ancak belirlenen ayda seçilen değeri verme gerekliliği performans düşmesine sebep olabiliyor. Seçilen değerleri sınıf ihtiyacına uygun zamanlarda işleyip bu şekilde raporlaştırırsak daha faydalı olabileceği kanaatindeyim.

Hilal AYDOĞDU:


Söz konusu projelerin bizi araştırmaya, yeni etkinlikler bulmaya yönelttiğini düşünüyorum. İldeki gelişmeleri ve etkinlikleri de bu sayede görmüş oluyoruz. Gönüllük esasıyla devam ederse daha farklı ve güzel ürünlerin ilerleyen yıllarda daha çok artacağına inanıyorum.