Her YerDEYİM!

Her YerDEYİM!

Projrmizin amacı: 

Çocuklarda “Türkçeyi doğru ve güzel konuşmalarını sağlamak, sözcük dağarcıklarını geliştirmek ve iletişim becerilerini artırmak’’ amacıyla deyimleri somutlaştırarak dikkate değer bir rehber sağlamak.

28.02.2024 97

27-02-2024

 

 

 

 

 

 

Bu projeye; okul öncesi eğitiminin çocuklara kazandırmak istediği; Türkçeyi düzgün kullanma, sesleri çıkarma ve farklı söz dizimsel yapıları anlama ve kullanma, dinleme becerileri kazanmasını, duygu ve düşüncelerini sözel ve sözel olmayan yollarla ifade etmesini, ses tonunu ayarlamasını ve sözcükleri doğru üretmesini sağlamak amacıyla çıkıldı. Bu amaç doğrultusunda öğrenciler ebeveynleri yardımıyla günlük hayatta karşılaşabileceği bir deyim seçerek bunu somutlaştırma sürecine başladılar.

27-02-202427-02-202427-02-202427-02-202427-02-2024

Somutlaştırılan bu deyimler 3 boyutlu hale getirildikten sonra okulumuzda diğer diğer sınıftaki öğrencilerin de ulaşabileceği bir alanda sergilendi. Türkçenin eğitimi ve öğretiminde, millî duyuş ve düşünüş ürünü gülmeceli bir sergi olan bu 3 boyutlu deyim çalışmalarını öğrenciler arkadaşlarına anlatmaya ve de kendi yaşamlarından yola çıkarak örnek cümleler kurma adına süreçte aktif rol aldılar. Hem öğrenen hem de öğreten konumda olmak süreçte sunum yapan ve dinleyen öğrencileri güdüleyerek öğrenmeye açık hale getirdi. Öğrenciler, iç içe oldukları bu deyimleri gerek önceki yaşamlarında duyduklarıyla gerekse yeni örnek durumlara uyarlayarak dilin az sözle çok şey anlatma gücünün varlığını yaşamış, hissetmiş oldular.

27-02-202427-02-202427-02-202427-02-202427-02-202427-02-202427-02-202427-02-202427-02-202427-02-202427-02-202427-02-202427-02-202427-02-202427-02-202427-02-202427-02-202427-02-202427-02-202427-02-2024

  Etkinliğimiz ile amaçladıklarımıza ulaştık.

1)      Öğrenciler bu çalışma sayesinde hem bireysel sorumluluk hem de grup sorumluluğu taşıyarak sorumluluk alma ve yerine getirme fırsatı yakaladılar.

2)      Bu proje sonunda çocuklarda gerek sınıfta gerekse okul dışında; günlük konuşmalarda geçen bilmediği kelime ve söz öbeklerinin anlamını sorma/öğrenme isteğinin artığı gözlemlendi.

3)      Çocuklarda söz varlığı geliştirme çalışmalarına yaşayarak öğrenme sonucu kalıcı bilgisağlandı.

4)      Dilimizi, Türkçe’mizi daha etkin kullanma, sorgulama ve öğrenme fırsatını en iyi şekilde kullandılar.

5)      Öğrencilerde, dillimize karşı farkındalık kazanarak; ilgi duymaları ve ana dili bilinci edinmelerinde bu çalışmanın etkili olduğu görüldü.

6)      Öğrenciler soyut olan deyimleri aktif öğrenme yoluyla eğitimsel oyun, karşılıklı öğretim, keşfederek öğrenme ve araştırarak öğrenme fırsatı yakaladılar.

7)      Öğrenciler ebeveynleriyle kaliteli zaman geçirme adına işbirliği ortamı yakalamış oldular.

8)      Öğrenciler yaptıkları sunum sayesinde birbirleriyle etkileşimde bulunarak, bilgileri paylaşma ve ortak bilgi üretimi için iş birliği yapmayı öğrendiler.

9)      Öğrenciler bu çalışma sonunda az sözle çok şey anlatma gücünün varlığını yaşamış, hissetmiş oldular.