Çocuk Kalbimde ATATÜRK!

Çocuk Kalbimde ATATÜRK!

30.11.2023 395

Sınıfta öğrencilerle Atatürk resimleri incelendi ve akabinde “Atatürk Olmak” kitabı okundu. Kitap sonunda öğrencilerin “Ben büyüyünce Atatürk olacağım…” çıkarımları yapmasıyla proje içeriği tasarlandı.

“Beni görmek demek mutlaka yüzümü görmek demek değildir. Benim fikirlerimi, benim duygularımı anlıyorsanız ve hissediyorsanız, bu kafidir.” cümlesinin gücüne dayanarak öğrencilere Atatürk’ü yakından tanıma, ülkemiz için değerli bir lider olduğunu hissettirmek amacıyla projeye 1. dereceden veliler de dahil edilerek süreç zenginleştirildi. Her çocuk ebeveyniyle Atatürk görsellerini inceleyerek Atatürk’ün bir fotoğrafını kendisine seçti ve resim içeriğindeki gibi Atatürk’ü kalbinde, bedeninde hissedecek şekilde benzemeye çalıştı. Tamamlanan çalışmalar kolajlandı ve 10 Kasım Atatürk’ü Anma Günü’nde panoda sergilendi. Her çocuk panodaki resimleri inceleyerek anlatma ve arkadaşlarını dinleme fırsatı yakaladı.

30-11-202330-11-202330-11-202330-11-202330-11-202330-11-202330-11-202330-11-202330-11-202330-11-202330-11-202330-11-202330-11-202330-11-202330-11-202330-11-202330-11-202330-11-202330-11-202330-11-202330-11-202330-11-202330-11-202330-11-202330-11-202330-11-202330-11-202330-11-202330-11-202330-11-202330-11-202330-11-202330-11-202330-11-202330-11-202330-11-202330-11-202330-11-202330-11-202330-11-202330-11-202330-11-202330-11-202330-11-202330-11-202330-11-202330-11-202330-11-202330-11-202330-11-202330-11-202330-11-202330-11-202330-11-202330-11-202330-11-202330-11-202330-11-2023

Projemiz sayesinde;

  1. Sorumluluk bilinci kazandırıldı.
  2. Öğrencilerin ve de ebeveynlerinAtatürk’ ü tanımaları sağlanırken aynı zamanda; farklı kaynaklardan araştırma becerisi kazandırıldı.
  3. Öğrencilerde benzer-farklı kavramlarının edinimi pekiştirildi.
  4. Ebeveyn ve öğrencilere; okul dışında beraber kaliteli zaman geçirme, ortak amaç için grup çalışması yapma gibi olanakları kazandırdı.
  5. Tamamladıkları ürünün sergilenmesi karşısında içsel motivasyonları ve özgüvenlerine katkı sağladı.
  6. Azim, sebat duygularının yanında bir işe başlama, başladığı işi bitirme becerileri kazandırıldı.
  7. Öğrenciler; Atatürk ile ilgili çalışmalarda sorumluluk alma ve yerine getirme fırsatı yakalarken; Atatürk ile ilgili duygu ve düşüncelerini farklı etkinliklerle ifade etme fırsatı kazandılar.