Değnek Adam İçinde Ben Projesi

Değnek Adam İçinde Ben Projesi

31.03.2023 322

Proje başlangıcında okul öncesi dönem çocuklarının sınıf ortamında gösterdikleri olumsuz tutum ve davranışlarının azami ölçüde azaltılmasıyla ilgili ailelere seminer verildi. Kuklakullanılarakyapılanöğretiminöğrencilerdeüstdüzeyzihinselbecerileringeliştirilmesinde, olumlu davranış alışkanlıklarının kazandırılmasında, el becerilerinin geliştirilmesinde, etkiliiletişim sağlanmasında, empati kurma ve kavramsal algı geliştirme gibi durumlarda olan faydalarından bahsedildi. Proje kapsamında ebeveynlerden çocuklarıyla beraber kukla karakterleri oluşturması ve kuklalara yükleyecekleri istendik davranışlarla canlandırma çalışmaları yapmaları istendi. Öğrencilerde istendik yönde olumlu davranış değişikliği ve ayrıca kendi yaratıcılıklarını kullanarak yeni bir şeyler ekleyerek aktif sürece olumlu katkıda bulunma fikri çerçevesinde her öğrenci evde ailesiyle yaptığı kuklaları canlandırma fırsatı buldu. Canlandırma metninin konusunu ve ele alacakları davranış biçimlerini öğrenciler kendileri seçti ve süreci onlar şekillendirdi.Kuklalar kullanılarak yapılan canlandırmaların gerçek hayatı göstermede bir fırsat olması sınıf ortamında olması muhtemel olumsuz davranış örneklerini yansıtması itibariyle olumlu davranış edinimini kaçınılmaz hale getirdi. Yapılan canlandırmalar okuldaki belli sınıflara Dünya Tiyatrolar Gününde sunuldu.

 02-04-202302-04-202302-04-202302-04-202302-04-202302-04-202302-04-202302-04-202302-04-202302-04-202302-04-202302-04-202302-04-202302-04-202302-04-202302-04-202302-04-2023