"SEN SORMADAN BEN SÖYLEYEYİM" PROJESİ

Okulumuz Müdürü Sertaç SAVRAN 'ın başkanlığında başlayan projemiz görevine yeni başlayan değerli öğretmenlerimiz ile görevini yapmakta olan tecrübeli öğretmenlerimiz arasında bilgi alışverişi sağlamak, tecrübe ve genel işleyişi paylaşmak adına yürütülmektedir.

08.10.2021 495

 

Eğitim, okul denilen ortamda gerçekleşir. Okulu meydana getiren unsurlardan ikisi ve önemlisi yönetici ve öğretmendir. Mesleki sosyalleşme, kişinin bir meslekteki rolde başarılı olması için o mesleğin gerektirdiği değer, norm ve davranışları öğrenmesi ve gereken başarıyı göstermesidir.

Okullarda öğretmenin iyi bir şekilde sosyalleşmesi için okul tarafından kültürlenme çalışmasının yapılması gerekir.

1. Okulun örgütsel kültürüne dikkat çekmek: Çoğu başarılı örgütler örgütün açık ve öz değerleri ile kültürüne büyük önem verirler. Bu örgütlerde iş görene kültürel değerler, kahramanlıklar, adetler, törenler ve örgüt hikayeleri anlatılır. Yeni bir iş gören örgüte girdiğinde örgütün süregelen mirası anlatılarak bu konuda kültürlenmeleri sağlanır.

2.Etkili uyum programları geliştirmek: İş alanlarının çoğunda yeni iş görenler için uyum programları bir hak olarak görülür. Bu uyum programları günlerce devam eder. Örgütün eski üyeleri yeni üyelerin uyumu için onlara örgütün tümü hakkında bilgi verirler.

3.Yeni öğretmene yardım için "rehber öğretmen" görevlendirmek: Yeni öğretmenler tecrübeli öğretmenlerden nadiren yardım görürler. Öğretmenin iyi bir şekilde sosyalleşebilmesi için tecrübeli öğretmenler arasından rehberlik yapacak bir öğretmenin görevlendirilmesi gerekir. Bunların görevi yeni öğretmenlerin okul yapısına uyumlarını sağlamak ve etkili öğretim teknikleri ve sınıf yönetim becerilerini geliştirerek onlara yardım etmektir.

4.Öğretmenler arasındaki informal iletişim için okulda olanak sağlamak: Öğretmenlerin öğretim ile ilgili sorunları tartışmaları ve birbirlerinin öğretim yöntemlerini gözlemlemeleri gerektiği öğretimde eskiden beri kabul edilen bir görüştür. Yeni öğretmenlerin bu tür informal iletişim etkinlikleri içerisinde olmaları, onların sosyalleşmeleri açısından önemlidir. Öğretmenin sosyalleşmesi sürecinde etkili bir unsur da teftiş ve rehberlik hizmetleridir. Öğretmenin motivasyonu, yeni rolün norm, tutum ve davranışlarla ilişkisinin kurulmasında, yeterli düzeyde rol başarısını gösterebilmesinde, yeteneğinin geliştirilmesinde müfettişin bir öğretmen olarak gerekli desteği sağlaması gerekir.

Yeni göreve başlayan veya başka bir okula atanan öğretmenler için gözetmen/ rehber kişinin görevlendirilmesi onun yeni okula uyum sağlaması / sosyalleşmesi için önemlidir. Gözetmen sosyalleşme sürecini kolaylaştırmada etkili bir unsurdur. Çünkü gözetmenler yeni iş görenleri güdülemede ve onların örgütte kalmalarında gerekli kolaylığı sağlarlar. Yeni göreve başlayan öğretmenlerin kıdemli öğretmenlerin deneyimlerinden faydalanmaları gerekir. Bunun yanında diğer meslektaşların da yeni öğretmenlerden öğrenecekleri mutlaka olacaktır.

Bu süreç KPSS sonucu okullarımıza atanan öğretmenlerimizde "resmi" olarak yürütülse dahi daha çok evrak işleri üzerinden paylaşım yapılmaktadır. Bizim amacımız okulun bu ortamdan uzaklaşarak samimi ve paylaşım içinde bir ortam olmasını sağlayarak okulun işleyişini bilen öğretmenlerimizin okulumuzda yeni göreve başlayan öğretmenlere yol göstermeleridir.

Bu sebeple "Sen Sormadan Ben Söyleyeyim" Projesi ile düzen kurmak,kaynaşmak,ileriye adım atıp sağlıklı iletişim kurmak adına çok faydalı olmuştur. 

Gerek öğretmenlerimizin birbirlerine olan soruları gerek gözlemleri işleyişin kusursuz olmasına adım için çok büyük önem taşımaktadır.

08-10-2021

08-10-2021

08-10-2021

https://dergipark.org.tr/tr/pub/milliegitim/issue/64603/753531 

OKUL ÖNCESİ ÇOCUKLARIN DUYGUSAL ZEKÂ VE SOSYAL BECERİLERİYLE ANNELERİNİN SOSYAL BECERİLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ makalesi okunup kendi alanımızda karşılaştığımız durumlar ile değerlendirmeler yapıldı.